90-talet ringde och ville prata minnen

2012-01-04 @ 14:24:49
*suck* Pinsamma saker jag gjorde under 90 talet/ tidigt 2000...
*Då vi hade ett fin rum med cd-spelare och med ett fönster som vätte mot ett ålderdomshem brukade jag dasa och uppträda för de gammla. Förjag tänkte: "Det kan väll inte vara så roligt för dem att sitta där, så då kan de kolla på mig istället! Låten nedan var den som det brukade bli, alternativ någon Drömhus låt.


*När jag gick i andra klass klippte jag luggen på mig själv, dagen innan skolfoto... vilket jag dessutom inte berättat för mina föräldrar. Så på det skolfotot är min logg kanske 3-4 cm lång.

* Jag tuggade dessutom mycket tuggummi under denna tiden (gör jag väll fortfarande men ändå). Så då hade man ju sett på alla dessa filmer/serier där de coola barnen satte tuggummit bakom örat när de skulle äte mat. Vilket ofta ledde till att man hade tuggummi i håret.

*Jag och mina bästa kompisar skapade ett gäng... "Cyckel gänget", bad as jag vet... En dag tänkte vi att vi skulle få pengar av folk så vi övade in ett nummer där vi cyklade runt i olika mönster. Dessutom (för att göra allt bättre) så tänkte vi att för att få de förbi passerandes uppmärksamhet så skulle en av oss cykla och låtsas ramla och ropa på hjälp, medan vi andra tre gömde oss,

*Under sportlovet i fjärde klass hade jag glömt en apelsin i min bänk.. ja, den hade börjat mögla och det luktade förjävligt! Under den tiden var jag dessutom väldigt osäker (mer än nu) på mig själv och fick inte göra fel, så jag vågade inte erkänna.. minns inte hur det löste sig, men jag fick slängt den utan att någon märkte, mission accomplished!


*Lyssnade på musik som ovan... inte undra på att jag ble som jag blev!

*Jag och min bästa vän brukade spela in på kassetband våra egna radio program på kasset band.. vilket är pinsamma att lyssna på idag.
*Dessutom brukade vi lyssna på I'm like a bird (HATAR DEN IDAG!!!) och ha en gosse fågel som vi spelade in i
en musik video... alltså inte spelade in påriktigt men låtsades.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0